Končíme s Českou poštou!

Jakožto klienti společnosti Zásilkovna s lítostí/radostí oznamujeme, že od 26. 1. 2021 již nebude možné zvolit jako dopravce Českou poštu. I nadále však můžete zvolit dopravu „Nejlevnější dopravu na adresu„, která je spolehlivější, rychlejší a levnější (a s možností dobírky), než dražší, pomalejší a naprosto nespolehlivá Česká pošta, která s adresáty ráda komunikuje pouze přes lístečky „adresát nezastižen“. Naprosto chápu logický krok společnosti Zásilkovna a jen doufám, kvůli zaměstnancům a klientům České pošty, že se v jejím vedení objeví lidé, kteří nemají v hlavě nastláno.


Zásilkovna, přední česká logisticko-technologická firma, ukončuje k 31. lednu 2021 spolupráci se společností Česká pošta. Hlavním důvodem rozhodnutí o ukončení spolupráce je dlouhodobá nespokojenost s kvalitou služeb České pošty a neustálé jednostranné zvyšování jejích cen. Zásilkovna zajišťovala pro Českou poštu službu takzvané první míle. Internetové obchody tak mohly podávat zásilky určené pro doručení Českou poštou na kterémkoliv výdejním místě Zásilkovny v ČR a Zásilkovna poté tyto zásilky konsolidovala a předávala Poště na jejích hlavních třídících depech. V roce 2020 takto Zásilkovna České poště předala 600 000 zásilek.

„Je mi velmi líto, že Česká pošta nevnímala Zásilkovnu jako partnera, který jí dlouhodobě pomáhá a je vstřícný ke spolupráci stejně jako fungují státní a komerční firmy v oblasti logistiky v zahraničí. Pošta neustále zvyšovala ceny, které neodpovídaly objemu podaných zásilek a v důsledku tohoto pravidelného zdražování jsme se dostali do bodu, kdy jsme v podstatě na každé zásilce tratili. Česká pošta nám navíc sdělila, že od ledna 2021 dochází k dalšímu zdražení, čímž bychom se dostali na zcela nepřijatelné podmínky s ohledem na roční počet zásilek, které jsme České poště předávali,”

Analýza, kterou Zásilkovna udělala po ukončení vánoční sezóny 2020, navíc ukázala naprosto nevyhovující kvalitu služeb České pošty. Ze statistik totiž vyplynulo, že Česká pošta doručila v uplynulém roce 2020 v režimu D+1 (tj. do druhého dne) jen necelých 15 % zásilek, které Zásilkovna předala České poště k přepravě na adresu. 

“Nespokojení zákazníci se pak právem obraceli na nás, což zásadním způsobem poškozovalo naši pověst spolehlivého a kvalitního logistického partnera. V rámci naší široké sítě výdejních míst jsme i v době před Vánoci oproti tomu doručovali do druhého dne 97 procent zásilek. Ze strany České pošty jsme navíc postrádali proaktivní a partnerský přístup, bylo tomu spíše naopak. Česká pošta ve vánoční sezóně navíc veřejně prezentovala lživé informace poškozující naši značku. V  takovémto partnerství nebylo možné dále setrvat, a byli jsme proto nuceni přijmout rozhodnutí o jeho ukončení,” dodává Simona Kijonková.

Ukončení spolupráce s Českou poštou oznámila Zásilkovna všem svým partnerům a klientům. Konec spolupráce s Českou poštou nebude mít pro zákazníky Zásilkovny poptávající službu doručení na adresu negativní důsledky a mělo by naopak vést ke zlepšení služeb a vyššímu zákaznickému komfortu.

Zdroj: zasilkovna.cz